czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • _NicK_
    Classic
    • 2011
    • 5

    Zamieszczone przez sew1981
    KriSSo, no niby tak..ale sam wiesz że z pierwszymi twinchargerami były akcje, wzywanie do serwisu, obniżanie mocy i Nm, bo coś tam nie wytrzymywało, głowica? czy coś. Swoją drogą to ciekawe dlaczego jest silnik o mocy 140 km fabrycznej w touranie a nie 160 jak dawniej w golfie np.
    Podejrzewam, że jest to kwestia pozycjonowania poszczególnych modeli. Touran jest raczej autem rodzinnym, więc jego silniki nie są jakoś mocno wyżyłowane. Nawet jeśli nie bardzo ustępują mocą, to jednak mają do pociągnięcia znacznie większą masę.

    Widzę ostatnio wyścig na moce pomiędzy producentami. Kiedy rozglądałem się za samochodem rodzinnym, którym jednocześnie można okazjonalnie pojechać nieco dynamiczniej, to nie było zbyt dużego wyboru. Pierwotnie wybierałem między Touranem a S-Maxem. Oba miały podobne moce w ofercie jeśli chodzi o silniki TDI, a Touran miał właśnie rewelacyjny motor benzynowy TSI, dużo tańszy od diesli - i to właśnie zadecydowało o wyborze (także cena niższa w tym modelu od S-Maxa - bo mniejsze auto). Teraz zaś widzę, że Ford oferuje w S-Maxie silnik w benzynie 2.0 z doładowaniem, o mocy 240 km. Powoli ten segment jeśli chodzi o osiągi, zbliża się do bardzo mocnych limuzyn.

    Komentarz

    • fan
      Elegance
      • 2009
      • 760

      Zamieszczone przez _NicK_
      Teraz zaś widzę, że Ford oferuje w S-Maxie silnik w benzynie 2.0 z doładowaniem, o mocy 240 km. Powoli ten segment jeśli chodzi o osiągi, zbliża się do bardzo mocnych limuzyn.
      Samochody tego typu tak jak i suvy zawsze beda odstawaly od limuzyn jesli chodzi o osiagi.Wszystko przez wieksza mase i gorszy opor aerodynamiczny,samo przeznaczenie auta jest tez inne.
      Respect All,Fear No One!

      Komentarz

      • Jasiek68
        Drive
        • 2011
        • 49

        W przyszłym tygodniu dogadany jestem wstępnie na moda w W-wie mojego szkodnika 1.4 tsi.Mam pewne obawy,czy nie zrobić tego po gwarancji?! Auto ma 15k km i jeszcze rok gwarancji.Te wszystkie napinacze i inne przypadłości trochę mnie hamują, ale pokusa ogggromnaaa! We wtorek umówiłem się narazie na wymianę oleju(zaleję Motula 504-507) w ASO ,ale bez przeglądu.Jakie Wasze zdanie "za" i "przeciw" modowi na gwarancji??
        Acha! Z silnika wyciągną ok.150-155 km i 70nm.
        Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

        Komentarz

        • fan
          Elegance
          • 2009
          • 760

          Zamieszczone przez Jasiek68
          W przyszłym tygodniu dogadany jestem wstępnie na moda w W-wie mojego szkodnika 1.4 tsi.Mam pewne obawy,czy nie zrobić tego po gwarancji?! Auto ma 15k km i jeszcze rok gwarancji.Te wszystkie napinacze i inne przypadłości trochę mnie hamują, ale pokusa ogggromnaaa! We wtorek umówiłem się narazie na wymianę oleju(zaleję Motula 504-507) w ASO ,ale bez przeglądu.Jakie Wasze zdanie "za" i "przeciw" modowi na gwarancji??
          Acha! Z silnika wyciągną ok.150-155 km i 70nm.
          Przeciw:nie wiemy jak to wplynie na trwalosc silnika.
          Za:moze w koncu sie dowiemy czy warto to robic.
          Pamietaj,ze te silniczki sa i tak podciagniete fabrycznie,z tego co wiadomo to maja wyzsza moc i moment niz dane katalogowe,takze realne przyrosty mocy i momentu nie beda az takie błyskotliwe.Najlepiej zmierz auto przed i po chipowaniu,wtedy sie przekonasz.
          Respect All,Fear No One!

          Komentarz

          • Jasiek68
            Drive
            • 2011
            • 49

            Jak się zdecyduję,to oczywiście wrzucę skany przed i po modowaniu.Co do trwałości silnika,to mój kolega ma Superba 1.8 TSI z DSG zrobionego na 197KM.Przejechał na modzie ok. 60k km i nic się nie dzieje.Zrobił to też ,kiedy auto było na gwarancji.Do dziś jak jedzie swoim superbakiem ma banana na twarzy.
            Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

            Komentarz

            • TomekRs
              RS
              • 2011
              • 1670

              1.8 to troche wiekszy silnik

              Komentarz

              • Andys
                Elegance
                • 2007
                • 762

                Zamieszczone przez octaviars1
                1.8 to troche wiekszy silnik
                i tak samo wysiliony (nawet minimalnie bardziej) niż 1.4
                160/1.8=88,9KM/l
                122/1.4=87,1KM/l
                Nowe 2.0 ma 265KM, czyli 132,5KM/l , ale jakoś dziwnie wszyscy się martwią o 1.4 :roll:
                Pozdrawiam,
                Andys

                Komentarz

                • LUKI
                  RS
                  • 2005
                  • 5776

                  Jasiek68,

                  przeczytaj temat od Łukasza




                  btw
                  seria CAXA katalogowo powinna mieć 122hp/200nm, moja ma 134hp/222nm

                  także w CAXA są nadwyżki mocy
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz

                  • Jasiek68
                    Drive
                    • 2011
                    • 49

                    Dzięki LUKI.Przeczytałem cały wątek Łukasza i .... nie wstawił wykresów z chipowania ,chłopak przepadł.Mam wątpliwości ,bo jakoś w necie nie można znaleźć wiarygodnych informacji o 1.4 TSI CAXA.Są tylko reklamy tunerów,dzwoniłem do paru i niby wszyscy zrobią,ale w necie od użytkowników zmodowanych autek cisza :?: :!:,a jedna jaskółka wiosny nie czyni.
                    Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

                    Komentarz

                    • fan
                      Elegance
                      • 2009
                      • 760

                      Zamieszczone przez octaviars1
                      1.8 to troche wiekszy silnik
                      Nie dosyc,ze wiekszy to jeszcze czesto i gesto w serii ma wiecej niz 160KM.Niektorzy pisali,ze nawet i 180KM wychodzilo,wiec te 197KM kolegi to tylko 10% przyrostu.Z tego co wiem to 1.8tsi mozna podkrecic pod 250KM i wtedy dopiero można mówić o przyroscie mocy i że auto przejechalo 50tys km i wszystko jest nadal ok.Co do Twojego(Naszego 1.4TSI 122KM)to raczej ściema,auto seryjnie ma duzo wiecej niz 122KM to i przyrost jest mniej imponujacy.Łatwiej jest z tego zrobic 150KM skoro moc wyjsciowa jest powiedzmy 140KM a nie 122KM.Według mnie ta wersja jest juz fabrycznie na tyle podkrecona i ma taki bonus mocy,ze nie warto nic juz kombinbowac bo tez za wiele juz sie nie zrobi.Lepiej kupic 1.8tsi bo jest bardziej podatny na tuning(teraz bym kupil 1.8tsi zamiast 1.4tsi,ale kto to wczesniej wiedzial ).
                      Respect All,Fear No One!

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        Jasiek68, podjedź na mineralną

                        Domena mrmotors.pl jest wystawiona na sprzedaż w serwisie premium.pl. Domena oczekuje na oferty zainteresowanych, zachęcamy do zakupów.


                        jak rozmawiałem z Witkiem to mówił, że z CAXA spokojnie zrobi 160hp 250nm
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • fan
                          Elegance
                          • 2009
                          • 760

                          Zamieszczone przez LUKI
                          Jasiek68, podjedź na mineralną

                          Domena mrmotors.pl jest wystawiona na sprzedaż w serwisie premium.pl. Domena oczekuje na oferty zainteresowanych, zachęcamy do zakupów.


                          jak rozmawiałem z Witkiem to mówił, że z CAXA spokojnie zrobi 160hp 250nm
                          A jak długo to pochodzi?
                          Respect All,Fear No One!

                          Komentarz

                          • Jasiek68
                            Drive
                            • 2011
                            • 49

                            Siedziałem dziś pół dnia w necie i szukałem o CAXA i naprawdę nic szczególnego odnośnie moda nie znalazłem.Chyba jeszcze poczekam,bo strach jak coś walnie w silniku to się nie pozbieram.Auto ma 1 rok i 15000 km. więc chyba jeszcze poczekam :?
                            Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

                            Komentarz

                            • Ceed1
                              Rider
                              • 2012
                              • 461

                              Przenoszę swoje pytanie z topiku Łukasza gdzie opisywał On swoje poprawione CAXA. Mam pytanie do osób, które sprawdzały na hamowni swoje samochody. Jak to sie po krótce odbywa? Czy samochód jest katowany, jak długo, na jakie obroty trzeba go wkrecać itp? Chodzi mi o to, że nie chcę aby jakiś "mądrala" katował silnik na 6000 obr/min lub więcej przez jakiś dłuższy czas. Jeśli ktoś może to proszę niech opisze to w miarę szczegółowo. Jestem z Ostrowa Wielkopolskiego ( koło Kalisza ) i chciałbym przede wszystkim sprawdzić jakie parametry ma mój silnik zanim na poważnie pomyślę o tuningu. I kogo polecacie w okolicach mojej miejscowości ( tak jak pisałem chodzi mi o kogoś z głową ).

                              Komentarz

                              • G-CS
                                Drive
                                • 2010
                                • 44

                                ...chcesz tuningować, a boisz się zakręcić motor do odcinki??...na hamowni pomiar, po rozgrzewce trwa paręnaście sek. ...nic mu nie będzie 8)
                                http://www.gcstuning.pl/

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Zamieszczone przez Ceed1
                                  Jak to sie po krótce odbywa? Czy samochód jest katowany, jak długo, na jakie obroty trzeba go wkrecać itp?
                                  jedziesz już rozgrzanym autem, wjeżdżasz na rolki , auto jest zapinane, żeby z nich nie "zjechało", i zaczynamy 1,2 i na 3cim biegu jest robiony pomiar (przynajmniej u mnie tak było), but w podłogę i od czerwonego pola, ot koniec i wykres gotowy
                                  przykład http://www.youtube.com/watch?v=TyIu5BPMI8Q
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • Wojtas_Poznań
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2822

                                    Zamieszczone przez Ceed1
                                    Jestem z Ostrowa Wielkopolskiego ( koło Kalisza ) i chciałbym przede wszystkim sprawdzić jakie parametry ma mój silnik zanim na poważnie pomyślę o tuningu. I kogo polecacie w okolicach mojej miejscowości ( tak jak pisałem chodzi mi o kogoś z głową ).
                                    wujek gugle wypluwa np. goodhope chiptuning z pleszewa... ale ch** wie co to warte :roll: w każdym razie jest blisko ostrowa wlkp
                                    SPOT Poznań:
                                    .....
                                    ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                    Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                    Komentarz

                                    • TomekRs
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1670

                                      jedz do wroclawia do ecu project masz 90km a do Pleszewa 30km. Roznica w robocie jest napewno wieksza niz roznica kilometorwa na korzysc Wrocławia

                                      Komentarz

                                      • Bili
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 373
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        Niestety w naszych okolicach nie ma nic godnego polecenia. Też czytałem kiedyś o tych z Pleszewa, ale nie są oni chyba znani za bardzo.
                                        octaviars1, dobrze chyba radzi.
                                        A do Wrocławia od nas nie ma aż tak daleko i trasa nie najgorsza.
                                        Pozdrawiam.
                                        Michał

                                        Komentarz

                                        • loru
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4286
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                          goodhope chiptuning z pleszewa... ale ch** wie co to warte
                                          warte ponoć, udzielał się lub udziela na forum Master Tuning , tam go poszukajcie
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz

                                          • Ceed1
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 461

                                            Panowie dzięki za informacje. Nie boję się zakręcić samochodem do odcinki ( sam parę razy już tak zrobiłem na drugim biegu do 6000obr/min) ale chodziło mi o to czy ktoś nie będzie męczył silnika. Kiedyś widziałem jak gazownik w mercedesie ustawiał gaz. Wkręcił samochód na maksymalne obroty i tak go trzymał przez kilka minut cały czas cos regulując w silniku. Jak dla mnie to zażynał ten motor a później klient zadowolony ze ma gaz i tanio jeździ . Kiedyś po dłuższej trasie "czyściłem turbinę". Rozpedziłem się do 90 na dwójce i silnik miał 6000obr/min. Następnie jadąc ze stałą prędkością wcisnąłem już gaz do dechy. Na sekundę wkręciłem silnik na 6600 czyli na czerwone pole. Na liczniku było 100. Żaden ogranicznik nie zadziałał. Pytanie od ilu działa ogranicznik obrotów?

                                            Komentarz

                                            • loru
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4286
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Zamieszczone przez Ceed1
                                              Pytanie od ilu działa ogranicznik obrotów?
                                              ograniczenie dział na ostatnim najwyższym biegu, przynajmniej ja tak mam w moim BXE.
                                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                              Komentarz

                                              • Tippo
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1349
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                Zamieszczone przez loru
                                                warte ponoć, udzielał się lub udziela na forum Master Tuning , tam go poszukajcie
                                                Warto, potwierdzam, gosc kompetentny i pomocny.

                                                Komentarz

                                                • zakap
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 1

                                                  Zamieszczone przez SilentEmpire
                                                  Zamieszczone przez Maru 123
                                                  fan napisał/a:
                                                  czy ten silnik ma samo turbo czy turbinke plus kompresor


                                                  Samo turbo.
                                                  Polemizowałbym. Kompresor, a od ok. 3500 rpm uaktywnia się turbinka.
                                                  Jesli ma 122 konie to ma samo turbo, jesli jest 160 koni to kompresor + turbo.

                                                  Komentarz

                                                  • sew1981
                                                    RS
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2009
                                                    • 10917
                                                    • Fiat

                                                    zakap, zapomniałeś dodać, że 1.4 tsi 160 tki...to szmelc z którymi vag miał niezłe problemy :roll: Dobrze, że w OII nie było tej odmiany nigdy

                                                    [ Dodano: Sro 30 Maj, 12 21:37 ]
                                                    p.s. a silnik 1.4 tsi o mocy 180 koni obecny np w fabii II rs też ma kompresor?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...